Η διαφήμιση αποτελεί εδώ και πολλές δεκαετίες την κινητήριο δύναμη της αγοράς. Σύμφωνα με τις πιο επιτυχημένες διαφημιστικές στρατηγικές όλων των εποχών, έχουν δημιουργηθεί πλέον προϊόντα θρύλοι στην παγκόσμια αγορά. Ως αποτέλεσμα, όλοι γνωρίζουν ορισμένα προϊόντα και σε πολλές περιπτώσεις οι μάρκες έχουν αντικαταστήσει την ίδια τη λέξη που χρησιμοποιούταν έως τότε για το προϊόν. Υπάρχουν πολλά παραδείγματα, με πιο συνηθισμένα ίσως αυτά της Coca Cola και της Merenda, του Black & Decker και του Svelto. Σίγουρα η λίστα είναι ανεξάντλητη!

Αυτό που παρατηρείται στην ελληνική αγορά είναι η τάση της αντιγραφής επιτυχημένων διαφημιστικών στρατηγικών από το εξωτερικό. Πολλές φορές μάλιστα οι διαφημιστές απλώς μεταγλωττίζουν τη διαφήμιση και τη χρησιμοποιούν αυτούσια στην ελληνική αγορά. Κάτι τέτοιο σαφώς και μειώνει τον προϋπολογισμό, αλλά ζημιώνει παράλληλα την στρατηγική της αγοράς. Πιο συγκεκριμένα, ο κάθε τόπος έχει τα δικά του ενδιαφέροντα και ιδιαίτερα χαρακτηριστικά. Γι’ αυτό και χρειάζεται μια στρατηγική, η οποία έχει λάβει υπόψη αυτά τα στοιχεία και έχει προσαρμοστεί κατάλληλα.

Από την άλλη μεριά, υπάρχουν περιπτώσεις όπου η ελληνική διαφήμιση έχει επιδείξει σημάδια καινοτομίας. Μέσα από χιουμοριστικά διαφημιστικά σποτάκια, με τη συμμετοχή καταξιωμένων Ελλήνων καλλιτεχνών ή ακόμη και μέσα από τη χρήση της φυσικής ομορφιάς της Ελλάδας, οι διαφημίσεις κερδίζουν τις εντυπώσεις. Η κουλτούρα των Ελλήνων δεν μπορεί παρά να αποτυπωθεί ιδανικά μέσα από μια προσαρμοσμένη στα ελληνικά δεδομένα διαφήμιση.

Σαφώς και μια πολυεθνική εταιρεία οφείλει να διατηρεί ενιαίο προφίλ, ως προς τα προϊόντα και τις υπηρεσίες της. Ωστόσο, πάντοτε υπάρχει χώρος για καινοτόμες λύσεις στη διαφήμιση και πρωτοποριακό σχεδιασμό προβολής. Για κάθε χώρα, αυτός ο σχεδιασμός είναι φυσικό να διαφέρει. Όμως, και για τις ελληνικές επιχειρήσεις που επιθυμούν να δραστηριοποιηθούν στην εγχώρια αγορά, η αντιγραφή δεν είναι η ιδανική λύση. Αντιθέτως, η πρωτοπορία και η αυθεντικότητα είναι στοιχεία που ανταμείβονται. Στον τομέα της διαφήμισης, το ταλέντο και η πρωτοτυπία σαφώς και υπερέχουν μακροπρόθεσμα!